Wymiana simeringu między skrzynią biegów a przegubem.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • thomus
    Classic
    • 2007
    • 27

    Wymiana simeringu między skrzynią biegów a przegubem.

    Zamieszczone przez Pestka
    ...może być ciekawie...
    jak nas znam to na pewno będzie ciekawie 8) :szeroki_usmiech

    Zamieszczone przez eX
    to se okleje auto
    to Ty jeszcze masz miejsce na aucie.. :shock: :shock:
    .. aaaa przecież na dachu nic nie masz :wink:
  • w.z.
    Drive
    • 2006
    • 41

    #2
    Wymiana simeringu między skrzynią biegów a przegubem.

    Witam!
    Ostatnio wyciekł mi olej ze skrzyni w Octavii 01, 1.6 benzyna, AKL, typ skrzyni DLP.
    Mechanik stwierdził, że to simering pomiędzy skrzynią, a półośką (przegubem).
    Ponoc żeby to wymienic trzeba zdjąc skrzynię biegów. Czy faktycznie?
    Przy okazji jeśli faktycznie zdejmowana byłaby skrzynia to może warto byłoby wymienic inne rzeczy np. sprzęgło. Nie wiem co mnie może jeszcze zaskoczyc przy wymianie więc wolę miec zapas nowych części pod ręką, żeby poszło to w miarę sprawnie.
    Czy Waszym zdaniem oprócz tarczy sprzęgła jest coś do wymiany? Może jakiś docisk, czy łożyska? Nie mam pojęcia co tam siedzi ponieważ w sprawach technicznych kompletny laik jestem.

    Komentarz

    • tomil
      L&K
      S_OCP Member
      • 2008
      • 1179

      #3
      Moim zdaniem nie trzeba rozmontowywać skrzyni. Miałem dwa razy w innym samochodzie wymieniany uszczelniacz i jedyne co trzeba było zrobić to rozpiąć z jednej strony zawieszenie, półośka jest wciskana w skrzynię.
      It doesn't matter what we're losing
      It only matters what we're going to find!

      Komentarz

      • w.z.
        Drive
        • 2006
        • 41

        #4
        Niestety sprawa okazała się gorsza. Skrzynię biegów jednak zdjęto. W środku latał jakiś nit, ucięty chyba z mechanizmu różnicowego. W efekcie od wewnątrz zrobiło się pęknięcie przez które wyciekał olej. Krótko mówiąc skrzynia do wymiany.
        Orientujecie się czy do tego modelu pasują skrzynie od innych typów Octavii 01.

        Komentarz

        • dariuspolo
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1168

          #5
          w.z.,
          1,6 AEE (55KW) skrzynie CZE DRY DUT
          1,6 AEH lub AKL (74kW) skrzynie CZD DNZ DLP DUU DUV
          1,6 AVU lub BFQ (75kW) skrzynie DUU

          WSZYSTKIE SKRZYNIE Z SERII 02K
          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
          Zuzycie paliwa

          Komentarz

          • w.z.
            Drive
            • 2006
            • 41

            #6
            Wielkie dzięki .
            Trochę mnie te ceny używanych przerażają. od 1000 do 2000 na allegro.
            Chyba ciekawszą opcją jest regeneracja skrzyni - cena ok. 1200, ale chyba więcej wytrzymają niż "używki". Zastanawiałem się jeszcze nad wymianą bebechów i klejeniem obudowy skrzyni, ale nie mam jeszcze oferty na nowe części więc pewnie wybiorę regenerację zwłaszcza, że w regenerowanych zamiast nitów są śruby, a z tymi nitami to sam kłopot.

            Komentarz

            • misiek^wro
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 8321

              #7
              w.z., tak to prawda, ze zeby wymienic ta uszczelke nalezy zdjac skrzynie, inaczej nie ma dostepu ...

              Sprawa nr 2 odnosnie skrzyni. Co do rzeczy regenerowanych ja nie mam zaufania. Raz taka naprawa wyjdzie, raz nie, ot co loteria. Doskonale to widac na przykladzie turbin, co do skrzyn to jeszcze nie mialem jakiegos kontaktu ze skrzynia, ktora byla regenerowana, no ale ... ktos musi byc pionierem :P

              Jesli zdecydujesz sie na regeneracje, daj znac jak im poszlo


              Pozdro
              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


              Komentarz

              • w.z.
                Drive
                • 2006
                • 41

                #8
                Zastanawiam się jak tą naprawę zrobić najmniejszym kosztem. Okazuje się, że problemem są nity, z których jeden odpadł i rozwalił obudowę skrzyni. Obudowę można jakoś zakleić. Ale co do nitów słyszałem, że niektóre zakłady regenerujące skrzynie wywalają w nich nity i zamiast nich dają specjalne śruby. Tanio i praktycznie. Gdyby w tej skrzyni były śruby mechanik dawno by ją naprawił.
                Może orientujecie się jakie śruby można zastosować zamiast nitów, żeby zbyt szybko nie wracać ze skrzynią na warsztat?

                Komentarz

                • przemek88
                  Rider
                  • 2009
                  • 613

                  #9
                  czy po wymianie tego simmeringu trzeba robić zbieżność?


                  Moja Octavia 1.9 TDI AGR

                  Komentarz

                  Pracuję...